הצילו עצמכם מהרוצח השקט - Karuna

הצילו עצמכם מהרוצח השקט

קארונה ירון

לחץ דם גבוה נחשב לרוצח השקט, כי אין לו תסמינים מטרידים במיוחד אך הוא יוצר נזק אדיר לכלי הדם, לכליה, למוח וללב. לחץ הדם מורכב מתפוקת הלב וההתנגדות הפריפרית של העורקים. כשלחץ הדם גבוה הלב בקצב פעימות ונפח פעימות גבוה, והעורקים נוקשים. כמובן שהמצב הפיזי הזה נובע מסטרס, מחוויה של סכנה, מחוסר יכולת להרגע. כמובן שהמצב הזה מלווה בנשימות שטחיות שלא מכניסות מספיק חמצן לגוף.

כשאדם נמצא בלחץ דם גבוה שאינו עולה על 180 יש לטפל בשני מישורים במקביל:

  1. ניהול סטרס: נשימות בטניות, יוגה, צ'יקונג, טאי צ'י, מגע ועיסוי. כל אלה הוכחו כמורידי לחץ דם מכיוון שהם מעמיקים את הנשימה, מעלים ומורידים את הסרעפת, ומשפיעים על מערכת העצבים לעבור ממצב של מאבק למצב של שגרה רגועה. ככל שאדם צובר יותר שעות כאלה גופו מתרגל לתפקד בלחץ דם נמוך. נשימה בטנית למשל, כשהיא מבוצעת חמש דקות ברציפות, מורידה את לחץ הדם לשמונה שעות.
  2. הפחתת משקל על ידי תפריט תזונתי להורדת לחץ דם ופעילות גופנית. התפריט שיוריד לחץ דם הוא תפריט כמעט טבעוני המבוסס על מזונות טבעיים. בתפריט זה ניתן לצרוך 15% מהמזון השבועי מן החי, ויש להוסיף תוסף אומגה 3 בכבישה קרה מאצות.
    יש לשים דגש על מזונות מורידי לחץ דם: חליטת עלי זית, חליטת פרחי היביסקוס, גבעולי רוברב, סלק, רוקט, כוסברה, בזיליקום וזרעי פשתן. כדאי להתחיל את הבוקר עם מיץ תפוח, סלק, גזר, פלפל אדום וירוקים, ולהקפיד על עוד קערת סלט מלאה אחת ביום לפחות. כשאוכלים חלבון מן החי יש לאכול אותו עם ירקות בלבד, ללא פחמימה.
    הפעילות הגופנית היא לא במקום הפעילות לניהול סטרס אלא בנוסף. היא צריכה לכלול מרכיבים של פעילות אירובית ושריפת קלוריות. הפחתה במשקל הכרחית להורדת לחץ דם.

כשאדם נמצא בלחץ דם מעל 180 יש לנקוט בצום, להתחיל בצום קל ואם לחץ הדם אינו יורד לעבור לצומות כבדים יותר. צומות יותר מכל תפריט אחר צריכים ליווי של מטפלת מומחית לדבר. אלה הם הצומות מהקל אל הכבד:

  1. תפריט המשלב מיצים, שייקים וסלטים. זהו תפריט של ירקות ופירות חיים עם מעט שומן כשמן זית, קוקוס, אגוזים.
  2. רק מיצים ירוקים. אלה הם מיצים ללא סיבים המבוססים על תפוחים, מלפפונים ועלים ירוקים.
  3. צום מים בפיקוח מומחה לדבר.

לקראת הצום וגם לאחריו יש לנקוט באחד משני התפריטים המרפאים עליהם דיברתי בריפוי סכרת 2: טבעונות דלת שומן או תפריט קטוגני. בשני התפריטים יש להמנע לחלוטין מקפה, תה שחור, טבק וסוכר.

אני מזמינה אתכם אל תוכנית הריפוי מלחץ דם גבוה, תוכנית שתוגש לכם אונליין בזמנכם הפנוי בבית.