שני תפריטים מרפאים לסכרת 2 - Karuna

שני תפריטים מרפאים לסכרת 2

קארונה ירון

סכרת 2 היא מחלה שבה יש התנגדות של התאים לאינסולין. אינסולין הוא שפותח את תעלות הסוכר דרכן נכנס הסוכר מהדם אל תוך התא. כשהתא מתנגד לאינסולין, הסוכר מצטבר בדם. מה הגוף עושה עם מצבורי הסוכר שבדם? בונה טריגליצרידים, וכך מצטברים להם גם סוכרים וגם שומנים.

מה שהתגלה במחקרים זה שיש שני תפריטים, הפוכים זה מזה, שיורידו את הסוכר בדם ומיד אספר לכם עליהם, אקדים ואומר לפני כן, שבשני המקרים של התפריטים פעילות גופנית מסוימת היא הכרחית. הרי דיברנו על התנגדות התא לאינסולין וסגירותו. אנחנו חייבים להרעיב את תאי השריר כדי שייפתחו אל האינסולין. איך אנחנו עושים זאת? עם חצי שעה ביום של תרגילי תנגודת שרירים בנוסף לפעילות הגופנית האירובית. בתרגילי תנגודת שרירים תאי השריר שורפים הרבה אנרגיה והם ייפתחו לוכרים ולשומנים שבדם. תאי שרירים שמתאמצים יום יום בתרגילים ישרפו אנרגיה גם במנוחה. תרגילי תנגודת שרירים יכולים להיות:

ישיבה כנגד הקיר על כסא דמיוני, הרמה והורדת רגליים בשכיבה על הגב, כפיפות מרפקים בעמידת שש או בברכיים באויר, לחיצת כרית בין הרגליים ועוד

התפריט הראשון שיירפא סכרת הוא טבעונות דלת שומן. בתפריט זה נאכל פחמימות מורכבות כמו אורז חום, קינואה, כוסמת ושיבולת שועל. הפחמימה תבוא עם ירקות מבושלים, קטניות וסלט גדול. לא יהיו בארוחה ממרחים ורטבים שומניים. ניתן להכין רטבים מירקות וצמחי תבלין על בסיס מים. בתפריט זה מותר לצרוך שומן רק עד 10% מהתפריט כמו כף שמן זית וכף אגוזים ביום. הממתק בתפריט זה הוא פירות ועדיף פירות טריים בקליפתם. ניתן לאכול בתפריט זה לחם מקמח מלא על בסיס מחמצת ללא שומן. ניתן לאכול גרנולה ללא שומן. הרעיון המרפא בתפריט זה שללא שומן, תאי הגוף מפתחים רגישות לאינסולין ושורפים את כל השומנים והסוכרים מהדם. תפריט זה מוריד סוכר מהדם, מוריד עודפי משקל, מוריד לחץ דם גבוה וטוב גם לטרשת עורקים.

התפריט השני שיירפא סכרת הוא תפריט חלבונים ושומנים ללא פחמימה. תפריט זה נקרא קטוגני על שם גופי הקטו, מתוצרי פירוק השומן, שנמצאים בדמו של מי שחי בתפריט זה. בתפריט הקטוגני 75% מהקלוריות הוא שומן, 20% חלבון ורק 5% פחמימה. בתפריט זה הגוף מייצר גלוקוז לאנרגיה התוכתאית משומן. הגוף מוריד סוכר ומשקל גוף וגם מוריד ממאירות, כי תאי סרטן משגשגים בעזרת סוכר. יש לתפריט זה גרסה טבעונית (אן וויגמור) וגרסה קרניבורית (פליאו) וניתן למצוא מקום מתון ביניהן.

כשמגיע אליי מטופל עם סכרת אני בודקת את הנטייה הטבעית שלו מתוך התפריט שהיה לו: האם הוא נוטה ללחם ופחמימה, או לחלבון ושומן? כך אבחר עבורו אחד משני התפריטים המרפאים סכרת. בכל מקרה, בשני התפריטים, יש להרבות בירקות חיים ומבושלים, ולהמנע לחלוטין ממזון מתועש. בקיץ יש לאכול שתי קערות סלט מלאות ביום, ובחורף יש לאכול קערת סלט אחת מלאה ביום.

אני מזמינה אתכם אל תוכנית הריפוי מסכרת2, תוכנית שתוגש לכם אונליין בזמנכם הפנוי בבית.